SE Den stora officiella tråden om skandinaviska lolkor - För Kiwifarms – i tiden

  • 🔧 Site instability resolved. You can report double-posts and broken attachments. For bigger issues, use the Technical Grievances thread.
    🇵🇦 Nuestro primer dominio localizado está en español en kiwifarms.pa. Our first localized domain is on Spanish on kiwifarms.pa.
  • Want to keep track of this thread?
    Accounts can bookmark posts, watch threads for updates, and jump back to where you stopped reading.
    Create account
Det sämsta med flashback i dagsläget är nog egentligen inte redditmodsen, utan den generella användarbasen. Fullt av brölande boomers i varje tråd som låter som farfar efter för många snapsar på släktmiddagen. Nymoraliska (((SD:are))) som utmanar trannyvänstern i den ädla sporten sugning av egen kuk.
...jag har en misstanke att det finns ganska mycket bottade kommentarer som nog är skatte- eller LO-finansierade. Världsbilden på Flashback skiljer sig knappt från världsbilden på SVT. Det saknas överlag svenskspråkiga forum med riktig internetkultur, flashbacks format utan bilder känns dessutom jätte daterat.
Jag tittar in nu som då för att upprätthålla språket, och blir lika besviken varje gång.
 
Världsbilden på Flashback skiljer sig knappt från världsbilden på SVT.
Känner samma, det är extremt få trådar som är mer ärliga/icke-sinnesförvirrade. Men fan, de bättre trådar blir snabbt nerskitade av just dessa boomers eller SVT/SÅPO/vänster grupper, min magkänsla säger att det är systematiskt kordinerat.

Kolla på hur vänstern reagerade på några meme/"trollkonton" som råkar vara länkade till SD (vet ej om det var sant), samtidigt som jag vet att de har exakt samma typ av konton + de har statligt media på deras sida. Tror att de är sura på att folk har listat ut deras spel och tillgängar tillägnar tid på forum och Internet grupper för att skita ner allt där de tror att yngre blir "radikaliserade" och hoppas på att de äter upp det.
Kiwi Farms är den enda sidan jag använder för att prata med folk.
Ourchan har ett par bra trådar som är "based", men som sagt, om något är bra så är det svårt att veta om det är en honungsfälla, men samma sak kan sägas om denna sida också.

Lite dåligt att det inte finns en KF tråd om Pontus Rasmusson. Hade varit bra om någon kanske kan sammanfatta och översätta FB tråden så att andra kan lära sig om vilka sjuka typer Sverige har (förutom blattar för en gångs skull). Har länge ignorerat honom, men nu när han närmar sig 30 och fortfarande riktar in sig på tio-åringar är det fan riktigt äckligt nu.
 
Última edición:
Sverigetråden är död, den här tråden är typ död, och flashback är fullt av /pol/puckon och moralbögar. Känner mig så frånkopplad vad gällande Svenska lolkohändelser
Ja, det är svårt när Flashback och liknande stänger ned allt, är ofantligt nyfiken på om Gräddrumpan är mördad elelr sitter i finkan, något är det då hon försvann från jordens yta så där bara, är väl hennes invandrarpojkvän som gjort sig av med lasten och behållt pengarna hon skröt med. Inget nytt på en månad minst och hon är den sista som skulle "nyktrat till" och bestämt sig att hålla sig undan.

Magmysmicke är också en sån där som de på FB bestämde sig att beskydda (yttrandefrihet på riktigt - pyttsan!)
 
Jeg kjenner igjen flashback-diskusjonen, ikke at jeg hang der selv, men jeg har sett den samme utviklingen med norsk freakforum. Det eneste som skiller freak.no fra r/norge nå er antall tråder om narkotika, ellers er det de samme brukerne begge steder, og den samme globohomo kulturen.
 
Kolla in den här snubben, han har förstört sin hjärna med knark.



Framställa snutbögarna som homosexuella via en captive portal på wi-fi?
Bakgrund:
Då har snutbögen varit i farten och beslagtagit mina ägodelar på väldigt lösa grunder. Trist. Men så är livet. Nu börjar jag bli lite trött på dessa återkommande trakasserier. I våras tog man min bil och mitt körkort. Vilket jag naturligtvis fick tillbaka när det visade sig att jag inte hade intagit något knark. Nu tog polisen mina datorer och telefoner på liknande grunder: Försök till narkotikabrott. Alltså tydligen ska jag ha gått runt och funderat på att knarka att jag på så vis gjort mig skyldig till en brottslig gärning.

Jag kommer givetvis få tillbaka mina grejer. Jag kommer heller inte lagföras för något brott. Dels för att jag inte har begått någon brottslig gärning. Men också för att sakerna de tog är krypterade. Vilket jag genomförde precis i sista sekund när de stod utanför dörren och bankade, ska nämnas. Givetvis stängde jag av drivrutinerna för bluetooth, wifi och drog ut sladden samtidigt som jag krypterade hårddiskarna med veracrypt. Sedan gömde jag USB-minnet för att återställa allt. Om jag nu mot förmodan skulle glömma lösenordet, eller om de skulle fucka upp min TPM i BIOS:en (någon hårddisk fick krypteras med bitlocker, så är lite beroende av min TPM, att den inte återställs).






Vad gäller för mig som medlem i hyresgästföreningen?

Vill inleda med att jag sökt om det finns lämpliga trådar för min fråga, och inte funnit. Jag funderade även på om tråden hör hemma i juridik-forumet och mod får gärna förpassa tråden dit om den är lämpligare där.

Oavsett:
Jag är medlem i hyresgästföreningen främst för att slippa bli ovän med min hyresvärd så snart frågor i hyresförhållandet uppstår. Nu gick min spis sönder, vilket jag felanmälde. Status för ärendet ändrades till "pågående" ganska kort inpå. Efter tre veckor skickade jag en påminnelse till hyresvärden om ärendet, samt att mina merkostnader för livsmedel börjar bli påtagliga. Ärendets status var fortfarande "pågående".

Efter ytterligare några veckor så får jag återkoppling att vederbörande varit på semester, men att man nu ska kika på mitt ärende. Efter totalt 41 dagar lagas min spis.

Jag har samtidigt som detta pågår initierat ett ärende hos Hyresgästföreningen. Jag får en handläggare som till en början inte verkar förstå ärendet och vill att jag ska fotografera spisen, värma vatten på den och mäta temperaturen i ugnen. Handläggaren börjar därefter skuldbelägga mig för att ärendet tog så pass lång tid, och tycker att jag ska ha förståelse för att det varit semester. Hon menar även att mitt krav på ersättning för merkostnader är juridiskt irrelevant då hon menar att "hyresvärden måste vara försumlig" i samma andetag som hon skriver "hyresvärden har ingen skyldighet att informera dig om semestertider". Hon påstår senare att mitt krav för merkostnader måste jag göra gällande genom att ansöka om stämning, trots att jag hänvisat till att jag deponerat hyran till länsstyrelsen.




Massa tossiga trådar han skapat.
 
Haha vilket ufo, spiller vin på en dator, försöker sen skicka tillbaka den via öppet/köp ångerrätt. Jisses vilket folk det finns.


Fick betala dubbelt för dator men har ingen dator kvar


Blodsessa
Medlem
Reg: Sep 2025
Inlägg: 22
Jag skickade tillbaka en laptop på ångerrätt / öppet köp.
Fick tillbaka värdeminskning att betala som dom skrev uppgår till varans hela pris pga jag spillt vin i den.
Så jag betalade 6900 kronorna som laptopen kostade.
Fick sedan mail om jag ville ha tillbaka den eller om dom skulle kassera.
Tänkte att kassera innebar att jag får en ny. Men dom kastade den.
Och jag hade ju redan betalat den.
Så jag fick betala 6900 kr * 2 , och har ingen dator. Dubbla priset men ingen dator.
Ska det vara så? Jag känner mig lurad.
 
Última edición:
Transperson ska prompt byta om inne hos kvinnorna. Trots att det finns könsneutrala badrum.



Simhallen var Amys, 26, trygga plats – men inte längre. Flera gånger har personalen vid simhallen i Linköping förbjudit henne från att använda kvinnornas omklädningsrum.
– Jag satt i hörnet av poolen och grät, säger Amy.
För drygt ett år sedan köpte Amy sin första sjöjungfrufena. Simmandet blev snabbt hennes stora nya intresse.

Under flera månader besökte Amy, som föddes i en manskropp och identifierar sig som kvinna, simhallen på kommunala Tinnerbäcksbadet i Linköping regelbundet och använde kvinnornas omklädningsrum utan problem. Men nu har hon flera gånger stoppats från att byta om där.
 
Transperson ska prompt byta om inne hos kvinnorna. Trots att det finns könsneutrala badrum.



Simhallen var Amys, 26, trygga plats – men inte längre. Flera gånger har personalen vid simhallen i Linköping förbjudit henne från att använda kvinnornas omklädningsrum.
– Jag satt i hörnet av poolen och grät, säger Amy.
För drygt ett år sedan köpte Amy sin första sjöjungfrufena. Simmandet blev snabbt hennes stora nya intresse.

Under flera månader besökte Amy, som föddes i en manskropp och identifierar sig som kvinna, simhallen på kommunala Tinnerbäcksbadet i Linköping regelbundet och använde kvinnornas omklädningsrum utan problem. Men nu har hon flera gånger stoppats från att byta om där.
Svensk massmedia följer sin vana att lägga den politiska diskursen i USA:s kölvatten, några steg bakom. Nu när jänkarna äntligen börjat släppa transpsykosen är det alltså hög tid och dags att dra igång den på högvarv här.

Apropå svensk media är det däremot mycket glädjande att se hur altmedia som Fria Tider äntligen sett igenom Sionistdemokraternas kontrollerade opposition.
 
Transperson ska prompt byta om inne hos kvinnorna. Trots att det finns könsneutrala badrum.



Simhallen var Amys, 26, trygga plats – men inte längre. Flera gånger har personalen vid simhallen i Linköping förbjudit henne från att använda kvinnornas omklädningsrum.
– Jag satt i hörnet av poolen och grät, säger Amy.
För drygt ett år sedan köpte Amy sin första sjöjungfrufena. Simmandet blev snabbt hennes stora nya intresse.

Under flera månader besökte Amy, som föddes i en manskropp och identifierar sig som kvinna, simhallen på kommunala Tinnerbäcksbadet i Linköping regelbundet och använde kvinnornas omklädningsrum utan problem. Men nu har hon flera gånger stoppats från att byta om där.
Han får väl simma hemma i badkaret.

Jag slår vad om att kvinnliga besökare har klagat på att de tvingats byta om i samma omklädningsrum som en snubbe som gillar att klä ut sig till sjöjungfru (:story:).
 
Som man så vill jag inte heller ha den här varelsen i mitt omklädningsrum. Hur löser vi det?
 

Archivos adjuntos

  • 81c765ec4f67fe55688537beb2d7af21.png
    81c765ec4f67fe55688537beb2d7af21.png
    436.9 KB · Vistas: 46
Som man så vill jag inte heller ha den här varelsen i mitt omklädningsrum. Hur löser vi det?

Transperson ska prompt byta om inne hos kvinnorna. Trots att det finns könsneutrala badrum.

Transorna har fått "könsneutrala" omklädningsrum men det duger inte. Man kan ju tycka att folk borde fatta vid det här laget att det är en fetisch för många, och att de går igång på att tvinga sig in i kvinnors utrymmen.
 
Atrás
Top Abajo