Liu anmälan, utan bilagor tyvärr
Tack

den är intressant i sig (särskilt med Andreas egna anteckningar också)
Det är så tydligt att han helt saknar mentaliseringsförmåga och har någon slags empatistörning. Bara det faktum att han skriver "FEL" om stycket där de beskriver hur hans unga, kvinnliga medstudenter kände obehag kring hans mejlande är talande. Tror det var i Youtubeklippet också som han babblade om att de inte borde kunnat känna obehag för han var sååå noga med hur han formulerade sig i mejlet. Och att om någon, mot förmodan ändå upplevde obehag, så är det p.g.a deras egna fördomar, jämförbart med att vara homofobisk(?)
Däremot funderar jag på hur han egentligen tänker kring den emotionella utpressningen han utövade via sina mejl, den är väldigt tydlig, vilket även LiU beskriver i sin anmälan. Hans önskan om beröring är ju för honom sexuell (även om han inte skriver det i mejlen, men alla som läst hans hemsida vet att han upplever t.e.x kramar med unga attraktiva kvinnor som erotiskt, vilket även LiU påpekade var allmän vetskap bland studenterna)
I och med hans konstanta mentala kriser och hur öppen han var kring sin suicidalitet är det underförstått, även om det ej skrivs rakt ut i första mejlet, att han kanske tar livet av sig om de inte kramar honom. Han "fattar inte" att de som mottog mejlen förmodligen förstod det som "berör mig sexuellt annars kommer jag ta livet av mig och det är ert fel isåfall"
Han verkar totalt oförstående kring hur detta skulle kunna vara emotionell utpressning, både i möten med LiU och när han skriver om det samt pratar i sin video. Men är han verkligen det? Eller var det ett medvetet drag i ett försök att få som han ville (beröring), och han spelar bara oförstående och låtsas inte förstå att han utövar emotionell utpressning?
(Om jag mot förmodan har vägarna förbi Stockholm nån gång under året kommer jag dra till UKÄ och fota bilagorna)