NL De Kolonisatie van KiwiFarms - Algemene Nederlandse thread - Bring-Your-Own-Clogs party of the year

>Nederlandse topic
>Alle nieuwe paginas hebben geen woord nederlands
mhm
Is it true that Dutch is really easy to learn if you speak English?

🇳🇱 🤔
Schrijven, ja. Uitspraak, nee. Je moet het leren als kind om het fatsoenlijk te doen. Als je de nederlands G verkeerd uitspreekt kun je je keel erg verkloten over de jaren.

>Nederlandse topic
>Alle nieuwe paginas hebben geen woord nederlands
mhm

Schrijven, ja. Uitspraak, nee. Je moet het leren als kind om het fatsoenlijk te doen. Als je de nederlands G verkeerd uitspreekt kun je je keel erg verkloten over de jaren.
Deze thread is een meltingpot, Net Rotterdam!

Ik ben Engels en mijn Nederlands is basic, sorry.
Waarom is Tilburg zo slecht? Nord Brabant is algemeen mooi.

dab.gif

Archivos adjuntos

• dab.gif
    dab.gif
    3.9 MB · Vistas: 10
Dit wetsvoorstel is toch echt te achterlijk voor woorden.

NOS Nieuws • Donderdag 2 april 2026, 17:52

Roep in politiek om verbod op delen slachtofferbeelden na zelfdodingen Capelle​

Na de zelfdoding van twee scholieren in Capelle aan den IJssel neemt in politiek Den Haag de roep weer toe om snel te komen tot een verbod op het delen van slachtofferbeelden. GroenLinks-PvdA (binnenkort Pro) en CDA dienen morgen opnieuw een initiatiefwet in om te komen tot zo'n verbod. Nu ze hun oorspronkelijke voorstel hebben aangepast, is een meerderheid in zicht.
Wie zich schuldig maakt aan het filmen van hulpbehoevende of overleden slachtoffers riskeert een jaar gevangenisstraf of een geldboete van 9000 euro, staat in het wetsvoorstel. Verschillende andere partijen laten zich positief uit over het plan, al heeft niet iedereen al een definitief standpunt ingenomen.

Vandaag werd duidelijk dat er in Capelle aan den IJssel door omstanders beelden zijn gemaakt van de scholieren en dat die verspreid zijn via sociale media, tot afschuw van Kamerlid Mutluer van GroenLinks-PvdA. "Er wordt op geen enkele wijze rekening gehouden met de waardigheid van slachtoffers en nabestaanden. Soms bereiken die beelden eerder de nabestaanden dan de politie."

Samen met het CDA werkt ze al jaren aan een verbod op het maken en verspreiden van beelden van ongelukken, mishandelingen en schietpartijen. Na kritiek van de Raad van State en organisaties als Slachtofferhulp en de Orde van Advocaten heeft Mutluer samen met haar CDA-collega Straatman het wetsvoorstel op een aantal punten aangepast. De kritiek ging onder meer over de handhaafbaarheid, omdat politie en Openbaar Ministerie het al erg druk hebben.

Alleen vervolging na aangifte​

Daarom stellen de partijen nu voor om er een klachtdelict van te maken, wat wil zeggen dat er alleen vervolgd wordt als er door een betrokkene aangifte is gedaan. Er wordt een uitzondering gemaakt als het beeldmateriaal een bijdrage levert aan de opsporing of vrijgegeven is door de politie.
Een andere wijziging is dat niet alleen degene die als eerste de beelden publiceert strafbaar is, maar ook iedereen die de beelden verder verspreidt. "Anders word je alsnog jarenlang geconfronteerd met die beelden", zegt Kamerlid Straatman van het CDA.
Sommigen vinden dat je dit soort misstanden niet via het strafrecht moet aanpakken, maar dat je er vooral over in gesprek moet met de samenleving. "Dat hebben we geprobeerd, maar dat heeft onvoldoende gewerkt", meent Straatman. "De aantrekkingskracht om online 'likes' te krijgen, is gewoon te groot. Daarom willen we nu de norm stellen: als je voor de clicks gaat, heeft dat strafbare gevolgen."

Die uitzondering voor de Politie en “als het de opsporing helpt”.

Godverdomde symboolpolitiek.
Als er iets gebeurt in dit land en het is in de publieke ruimte, of de overheid heeft moeten optreden, dan is het in het belang van de samenleving dat we daar allemaal zo gedetailleerd mogelijk kennis van moeten kunnen nemen.

Dit soort bullshit wetgeving voeren ze door en vervolgens vragen die incompetente faalhazen in Den Haag zich af waarom het wantrouwen richting staat en politiek groeit.

MISSCHIEN EENS KIJKEN NAAR HOE DE WETGEVING VOORGESTELD WORDT EN NAAST “MET GOEDE INTENTIES” OOK EENS EEN BLIK WERPEN ZOALS DIE IEMAND DIE AL KRITISCH IS RICHTING DE OVERHEID HET ZOU ZIEN.*

Echt. Wat een incompetente kutkneuzen.
De weg naar de hel is geplaveid met goede intenties. En in Den Haag is dat “goede intenties en geen competentie”. Een gevoel van onfeilbaarheid en een te grote mate van zelfvertrouwen in de eigen manier van nadenken is heer en meester.

* voor de medewerkers van de opsporings- en veiligheidsdiensten die dit (naar alle waarschijnlijkheid) lezen, jullie geven het wel even door, toch?

Última edición:
So is Dutch one of those languages where there are multiple ways to say something, but only one right way in a given situation or else native speakers cannot understand what you're saying? Also, does Dutch have that thing going with multiple conjugations for different verbs or that other thing with masculine or feminine words (like Latin-based)?
Dutch is one of the closest languages to English when you look at how close english is to other languages. You don't really have this problem.

The biggest two difficulties about learning dutch is that you don't have anyone to talk dutch with (99% of Dutch switch to english whether you like it or not) and Dutch has a ridiculous amount of sayings that don't make sense if you don't know it.

And if you don't know it, you are fishing behind the net. It's like finding a dog in the pot. Yes! You see! Now comes the monkey out of the sleeve! When the cow has died, they level the well. Now the english reader may think, that hits like pliers on a pig. And they can only think that because the quarter finally falls.

Je bent een Nederlander, Harry.

Nieuwe banners voor sponsored posts

PRAATNEDERLANDS.png

LHvVVUBANNERRESIZE.png

Ook in de eerste post te vinden.

Sommigen vinden dat je dit soort misstanden niet via het strafrecht moet aanpakken, maar dat je er vooral over in gesprek moet met de samenleving. "Dat hebben we geprobeerd, maar dat heeft onvoldoende gewerkt het lukt ons niet om iedereen te overtuigen van ons overduidelijke gelijk dus krijg allemaal maar de pestkanker"
Ik kan niet wachten tot de Nederlandse overheid een OFCOM-achtig mailtje naar Joost stuurt met een tikkie van €9000. Hier is m'n fanfic:

Ik heb zoveel medelijden met jullie, je hebt een rustig kikkerlandje en nu is dit filmpje het eerste waar iedereen de komende 10 jaar aan denkt wanneer ze "Nederland" horen, maar dit werkt zo niet. Vertel maar aan je bazen dat ze hun hele land en overheid laten lijken op josti's door hun poging het Internet te censureren.

Jullie zijn een klein, irrelevant kutland waar ik nog nooit van heb gehoord want ik ben Amerikaans. Jullie hebben niet de invloed om een filmpje te verdelgen van het Internet of om iedereen die het gepost heeft op te sluiten. Als iemand jullie de informatie verstrekt waar jullie om vragen zijn ze niet alleen laf, maar ook een achterlijke rasmongool.

Mijn naam is Bolle Jos, ik ben een hamburger uit de VS. Mijn bedrijf is onderdeel van een bedrijf uit Florida. Stuur je blauwe brieven hierheen:

Lolcow LLC
913 Beal Pkwy NW
Suite A-1017
Fort Walton Beach, FL 32547

En mocht je het je afvragen: nee. Kiwi Farms heeft niks te maken met Zeeland. Onze naam spot met de binnensmondse autisten die we uitlachen. Niks van onze gemeenschap is gericht op Zeeland.

En het kan me aan m'n reet roesten wat artikel 50 van je homowet zegt over het verspreiden van je e-mail. Krijg botkanker met je tyfusland.

- Josh

Ik kan niet wachten tot de Nederlandse overheid een OFCOM-achtig mailtje naar Joost stuurt met een tikkie van €9000. Hier is m'n fanfic:

Ik heb zoveel medelijden met jullie, je hebt een rustig kikkerlandje en nu is dit filmpje het eerste waar iedereen de komende 10 jaar aan denkt wanneer ze "Nederland" horen, maar dit werkt zo niet. Vertel maar aan je bazen dat ze hun hele land en overheid laten lijken op josti's door hun poging het Internet te censureren.

Jullie zijn een klein, irrelevant kutland waar ik nog nooit van heb gehoord want ik ben Amerikaans. Jullie hebben niet de invloed om een filmpje te verdelgen van het Internet of om iedereen die het gepost heeft op te sluiten. Als iemand jullie de informatie verstrekt waar jullie om vragen zijn ze niet alleen laf, maar ook een achterlijke rasmongool.

Mijn naam is Bolle Jos, ik ben een hamburger uit de VS. Mijn bedrijf is onderdeel van een bedrijf uit Florida. Stuur je blauwe brieven hierheen:

Lolcow LLC
913 Beal Pkwy NW
Suite A-1017
Fort Walton Beach, FL 32547

En mocht je het je afvragen: nee. Kiwi Farms heeft niks te maken met Zeeland. Onze naam spot met de binnensmondse autisten die we uitlachen. Niks van onze gemeenschap is gericht op Zeeland.

En het kan me aan m'n reet roesten wat artikel 50 van je homowet zegt over het verspreiden van je e-mail. Krijg botkanker met je tyfusland.

- Josh
Normaal sturen ze de politie langs je deur, die geven je dan, uit de goedheid van hun hart, advies. Of je zoiets wel online zou moeten laten staan. En toevallig komt het vaak uit dat de optie niet online laten hun ook het beste uitkomt. Zelfs als het uitingen zijn die alleen op klacht vervolgd kunnen worden en er geen klacht ligt, of uitingen die waarschijnlijk door de rechter nog makkelijk binnen de vrijheid van meningsuiting geacht kunnen worden.

Naar Onze Bolle Jos zullen ze proberen een gerechtelijk bevel, ik gok op grond van art. 126nda WvSv sturen voor alle gegevens van de gebruiker. En dan een bevel tot verwijdering.

Die eerste kan nog zijn dat Onze Bolle Jos ja tegen zegt, maar die tweede veegt hij z’n reet mee af, als verleden enige indicatie is van wat te verwachten.

99% of Dutch switch to English
I have quite a few international, polyglot friends, and a couple language questions I've asked them that got some good responses are:
  1. What word or phrase would you introduce into English from your native language?
    • Polish friend I asked obviously chose kurwa
  2. What English word or phrase has crept into your everyday speech in your native language, even if has a different meaning?
    • Like le people means celebrities in French or handy means mobile/cell phone in German
    • Same friend said he conciously tries not to include English when he speaks Polish, as too many young Poles just default to English anyway

The biggest two difficulties about learning dutch is that you don't have anyone to talk dutch with (99% of Dutch switch to english whether you like it or not)
Unless it's for work, i tend to just pretend i dont speak english because i hate foreigners

Atrás
Top Abajo